Sunday, August 2, 2009

Kelas Pengurusan Jenazah



Pada 2hb Ogos yang lalu telah dianjurkan Kelas Pengurusan Jenazah di Surau An-Nur Kasturi Height dengan kerjasama Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan (JAIN) dan dikelolakan oleh Biro Kebajikan dan Sosial Surau An-Nur Kasturi Height. Penceramah yang mengendalikan kelas tersebut adalah Ustaz Mohd Shukri (bekas anggota Kagat yang kini sedang menjalani penempatan peralihan di Pusat Dakwah Islamiah, Paroi, Seremban) bersama isteri beliau yang juga bekas anggota Kagat.

Sambutan ahli kariah sangat menggalakkan. Seramai lebih 40 orang ahli kariah telah hadir yang terdiri dari 25 lelaki dan 15 wanita. Sessi kelas telah bermula dari jam 9.00 pagi dan berakhir kira2 jam 3.30 petang. Sekalung tahniah diucapkan kepada Saudara Ridzaudin (Din) yang telah sudi menjadi model untuk kaum lelaki pada hari tersebut.

Di akhir kelas, beberapa ahli kariah telah dengan sukarela bersetuju untuk memberi bantuan kepada mana2 ahli keluarga yang ditimpa kematian. Kumpulan tersebut diketuai oleh Cikgu Azhari Awang Mat yang juga merupakan Imam 1 Surau An-Nur Kasturi Height. Kumpulan tersebut akan dibantu oleh Pak Bakar Jamil, Kamaruzzaman Mohd Isa, Ibrahim Maskom dan beberapa nama lagi. Sila hubungi Cikgu Azhari (013-321 9002) untuk urusan seterusnya.

Semasa kaum lelaki dibimbing oleh Ustaz Shukri, kaum wanita pula dibimbimg oleh Ustazah (isteri Ustaz Shukri). Untuk tatapan pengunjung blog, hanya gambar praktikal kaum lelaki yang ditunjukkan di sini.



























No comments:

Post a Comment