Sunday, August 9, 2009

MESYUARAT KHAS AJK BAGI MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK

Bertempat di Surau An-Nur Kasturi Height selepas solat Maghrib telah diadakan Mesyuarat AJK Surau khas bagi membincangkan beberapa perkara penting terutama bagi persediaan menyambut kedatangan Ramadhan Al Mubarak. Mesyuarat tersebut telah dipengerusikan oleh Yang Berbahagia Dato' Pengerusi, Dato' Hj Wazir bin Hj Muaz. Minit mesyuarat pula telah dicatit oleh Setiausaha Surau, Prof Dr Mohammad Hj Alias. Di antara ketetapan yang telah diambil adalah perkara2 berikut;
  1. Menerima perletakan jawatan Sdr Mohd Kudus kerana beliau terpaksa berpindah ke Sabah dan tempat beliau sebagai Pengerusi Biro Penerangan digantikan oleh En Kamaruzzaman bin Mohd Isa. Pihak AJK merakam ucapan terima kasih di atas sumbangan yang beliau telah berikan semasa melaksanakan tugas beliau sebagai Pengerusi Biro Penerangan.
  2. Mesyuarat telah mengambil ketetapan untuk memisahkan hal ehwal pengurusan jenazah dari Biro Sosial dan Kebajikan dan untuk itu, Biro Pengurusan Jenazah yang khusus telah dibentuk dan diketuai oleh Cikgu Azhari Awang Mat yang juga Imam 1 Surau An-Nur. Biro ini akan berfungsi bagi mengendalikan segala urusan yang berkaitan dengan pengurusan jenazah bagi kemaslahatan ahli kariah.
  3. Bagi melicinkan khidmat penyediaan jamuan berbuka puasa dan moreh di sepanjang Bulan Ramadhan, ketetapan telah dibuat untuk melantik kontraktor khusus bagi membekal serta menyelenggara penyediaan jamuan berbuka serta moreh termasuk bagi pembersihan peralatan selepas jamuan tersebut. Ahli kariah sekali lagi dialu-alukan untuk menyumbang dana bagi menampung perbelanjaan yang dianggarkan berjumlah RM200 setiap hari.
En Kamaruzzaman Mohd Isa

No comments:

Post a Comment